Zainteresowanie oponami wielosezonowymi wzrasta, wzrasta też liczba pytań, jakie dostajemy od Was na ich temat. Ty razem otrzymaliśmy pytanie od jednego z naszych klientów odnośnie do bezpieczeństwa opon całorocznych oraz tego, czy ich zakup jest opłacalny. Jak to wygląda w praktyce?
Wycieraczki samochodowe to części eksploatacyjne, a więc podlegające przewidzianemu zużyciu na skutek zwykłej eksploatacji. Jak i kiedy takie zużycie następuje? Kiedy przychodzi czas na wymianę wycieraczek? Jakie są cechy ich zużycia i kiedy mogą się pojawiać?
Opony letnie Dębicy z serii Presto to dobry przykład opon ekonomicznych o wysokich osiągach i naprawdę wysokim komforcie jazdy. Cała seria składa się obecnie z 5 modeli różniących się od siebie nieraz naprawdę mocno. Które z nich powinny zyskać Waszą uwagę?
Dlaczego hamulce piszczą? Winę za to ponoszą drgania powstające na styku klocka z tarczą hamulcową. Wielu producentów szuka sposobów na powstrzymanie tych drgań, stosując m.in. specjalne podkładki tłumiące. W ten sposób postanowiła rozwiązać problem marka Textar, oferując nam klocki hamulcowe Textar Q+ z taką właśnie wkładką. Jakie są tego efekty?
Poszukiwanie części samochodowych w Warszawie może być czasochłonne i frustrujące, jednak istnieje bardzo prosty sposób na uczynienie tego procesu znacznie łatwiejszym. Jeśli jesteś kierowcą mieszkającym w stolicy i potrzebujesz wysokiej jakości części zamiennych do swojego samochodu, koniecznie powinieneś zacząć od odwiedzenia sklepu internetowego iParts.pl.
Chęć zaoszczędzenia na różnych wydatkach bardzo często prowadzi do nawyków szkodliwych dla silnika i kończących się mniej lub bardziej poważnymi awariami. Sprawdźcie, czy i Wy sami nie popełniacie któregoś z tych dość popularnych błędów?
Wbrew temu, co można by sądzić, auto należy przygotowywać nie tylko do zimy, ale również do wiosny. Dlaczego? Co sprawia, że wiosna okazuje się nieraz nawet trudniejsza dla samochodu niż owiana złą sławą zima? Sprawdźcie naszą checklistę rzeczy, o jakich nie wolno podczas takich przygotowań zapomnieć?
Wiosenne porządki w domu czy w ogrodzie to norma, a w samochodzie? Te normą nie są, a powinny. Dlaczego? Ponieważ przez tych kilka zimowych miesięcy w naszych autach gromadzi się wszystko to, co znaleźć się w nich nie powinno. I wiosną należy to koniecznie usunąć.
Seria Xtra od marki Brembo to doskonały przykład na to, dlaczego warto wybierać klocki i tarcze hamulcowe nie tylko od jednego producenta, ale przede wszystkim z jednego zestawu. Co przemawia za taką decyzją? Dlaczego klocki i tarcze hamulcowe z serii Brembo Xtra najlepiej sprawdzają się razem w jednym układzie?
Układ wydechowy jest jednym z najbardziej obciążonych, a więc i najbardziej skorych do rozmaitych uszkodzeń układów samochodowych. Nietrudno w nim o nieszczelność, a więc i wynikające z niej problemy. Jak taką nieszczelność możecie łatwo rozpoznać?
Mało które zagadnienie związane z wymianą i konserwacją części samochodowych robi tyle zamieszania, co smary i smarowanie. Widać to chociażby po ciągłych pytaniach o smary do prowadnic i zacisków hamulcowych. Które z nich i do czego możemy faktycznie stosować? Które są bezpieczne, a które bezpieczne już nie są?
Wybór klocków hamulcowych do zwykłych aut z silnikami spalinowymi nie zawsze jest łatwy, a co dopiero w przypadku klocków hamulcowych do samochodów hybrydowych lub elektryków. A przecież czasem trzeba jakieś wybrać. Jak to zrobić? Na jakie klocki do hybryd i aut elektrycznych warto się zdecydować?
Zaczynacie podejrzewać lub wręcz macie pewność, że Wasze auto spala olej w nadmiernej ilości? Zastanawiacie się, co zrobić, aby ten zwiększony pobór oleju jakoś ograniczyć? Rozwiązanie problemu zależy od jego przyczyn, o ile problem ten faktycznie występuje. Ale po kolei.
Jeśli podróżowaliście po Europie, zapewne zauważyliście, że w niektórych państwach kierowcy w większości preferują jakąś konkretną markę samochodów. Tak jest na przykład w Albanii, gdzie dosłownie niemal każde auto to Mercedes. A co gdyby stworzyć mapę najpopularniejszych marek w całej Europie?
Auta elektryczne to inna technologia, ale częściowo te same wyzwania. Z całą pewnością są to również częściowo te same, co w autach spalinowych, płyny eksploatacyjne. Jakie dokładnie są to płyny? Czym różnią się od płynów stosowanych w „spalinówkach”? Które z nich można uznać za najważniejsze?
Czy wycieki oleju z silników spalinowych to coś normalnego? I tak, i nie. Nie, ponieważ żaden producent nie zakłada, że z jego silnika może coś wyciekać – tak, ponieważ bardzo często i tak z tego silnika prędzej czy później zaczyna ciec. A dlaczego zaczyna ciec? Jakie są najczęstsze przyczyny wycieków oleju silnikowego z jednostki napędowej?
Po zapaleniu silnika Wasze auto zaczyna hałasować? Motor pracuje głośniej niż zwykle? A może to wcale nie jest motor? Możliwych przyczyn głośnej pracy silnika, czy szerzej – samochodu, jest naprawdę sporo. I nie zawsze łatwo jest je rozpoznać.
Gdzieś w układzie wspomagania w Waszym aucie pojawił się wyciek? A może ślady tego wycieku znajdujecie jedynie na ziemi pod pojazdem i nie wiecie, jak zlokalizować nieszczelność? Co powinniście zrobić, gdy tę nieszczelność już zlokalizujecie? Jak usunąć wyciek z układy wspomagania?
Przepisy mówiące o odbieraniu samochodów pijanym kierowcom teoretycznie zaczęły obowiązywać 14 marca tego (2024) rok. Teoretycznie, bo już wiemy, że praktyka będzie inna. Jak bardzo inna? Dlaczego przepis o odbieraniu samochodów pijanym kierowcom może pozostać martwy?
Batalia o wprowadzenie zmian w zasadach przeprowadzania przeglądu technicznego pojazdów trwa od ładnych kilku lat. Wiele wskazuje na to, że może mieć ona swój finał właśnie w tym, 2024 roku. Może, ale nie musi, gdyż po raz kolejny propozycje zmian trafiły na spory opór każdej ze stron. Na czym polega problem?